کودکان خودمان را بهتر بشناسیم

سخن های یک مادر مجرد در رابط با نوزاد و مادر

کودکان خودمان را بهتر بشناسیم

سخن های یک مادر مجرد در رابط با نوزاد و مادر

علت استفاده از گن بعد از زایمان چیست؟

بعد از زایمان شکم مثل قبل کوچک نمیشود و این به دلیل تغییر اندازه رحم است. مدتی طول میکشد تا رحم به اندازه قبل خود بازگردد. رحم به اندازه ای که کودک را در خود جا دهد بزرگ شده و حالا زمان میبرد تا دوباره کوچک شود و در لگن جا بگیرد.

برای اینکه زودتر این رحم به حالت اولیه خود بازگردد میتوانید از گن بعد از زایمان استفاده کنید. پوشیدن شکم بند در کوچک شدن شکم بعد از زایمان موثر است، به خصوص اگر زایمان شما طبیعی باشد.

 به طور کلی شکم بند برای استفاده مادران بعد از زایمان طراحی شده و به دور شکم بسته میشود. اما تمام گن های بعد از زایمان شبیه هم نیستند و مدل های متنوع و مختلفی دارند. اغلب این شکم بندها دارای نوار الاستیک پهن هستند که قابل تنظیم هستند و معمولا از زیر دنده تا پایین باسن را میپوشانند.

گن کمی به بدن فشار وارد میکند و باعث میشود تا رحم و شکم زودتر به حالت اولیه خود بازگردند.  

اگر زایمان شما به صورت سزارین باشد، میتوانید از انواع شکم بند با نوار های پهن استفاده کنید. این شکم بندها روی شکم یا پهلو قابل تنظیم هستند و به بافت شکم فشار وارد میکنند.

هدف اصلی از بستن شکم بند حمایت از شکم و تراز کردن آن می باشد. تا زمانی که بدن بتواند به حالت عادی خود بازگردد باید از شکم بندها استفاده کنید. علاوه بر این گن به رفع افتادگی و شلی پوست کمک میکند و در صورت سزارین میتواند مانع از افتادگی شکم روی بخیه ها شود.

همچنین به کاهش درد، افزایش تحرک و تثبیت لگن کمک میکند. استفاده از گن همچنین میتواند به بهبود جدایش شکمی نیز کمک می نماید. جدایش شکمی وضعیت ناشی از بارداری است و پوشیدن گن کمک میکند تا هرچه سریعتر وزن و اندام پیش از بارداری را به دست بیاورید.

اگر سزارین داشته اید می توانید بعد از زایمان از شکم بند استفاده کنید. برخی پزشکان اما توصیه می کنند بلافاصله این کار را نکنید. بهتر است پیش از زایمان در این مورد با پزشک خود مشورت نمایید.

اگر زایمان طبیعی داشته باشید معمولا استفاده از شکم بند چند ساعت بعد از زایمان مشکلی نخواهد داشت.

معمولا بهترین زمان بستن شکم بند برای زنانی که سزارین کرده اند، 6 تا 8 هفته بعد از زایمان می باشد. باید این زمان را صبر کنید تا زخم های ناشی از سزارین بهبود پیدا کند و بعد از آن در صورت تشخیص پزشک پوشیدن گن را شروع کنید.

برای تهیه این گن ها میتوانید به فروشگاه های آنلاین یا داروخانه ها مراجعه کنید. برخی مادران برای روزهای اول پس از زایمان که مقداری از وزن خود را از دست داده اند، شکم بندها در سایزهای مختلف تولید میشوند. دو طرف شکم بند باید باز باشد و براساس تنگی مورد نظر شما تنظیم شود. خرید گن لاغری بعد از زایمان مناسب و با کیفیت بسیار سخت است شما میتوانید با خرید از فروشگاه معتبری مانند nini9 خیالی راحت از خرید خودتان داشته باشید.

اغلب شکم بندهای بعد از زایمان دور شکم بسته میشوند و اغلب تا بالای باسن را میپوشانند. اما مدل های دیگری نیز از این محصول هستند که برای حفاظت و فرم دهی بهتر شبیه  یک شلوارک یا لباس زیر طراحی شده اند. سگک یا قزن نیز در این گن ها تعبیه شده تا پوشیدن و تنظیم گن راحت تر باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد