کودکان خودمان را بهتر بشناسیم

سخن های یک مادر مجرد در رابط با نوزاد و مادر

کودکان خودمان را بهتر بشناسیم

سخن های یک مادر مجرد در رابط با نوزاد و مادر

امکانات دستگاه سونیکید

دستگاه سونیکید از پرکاربردترین تجهیزات در زمینه مامایی می باشد. با استفاده از جنین یاب یا سونیکید میتوان تعداد ضربان قلب جنین را در شکم مادر محاسبه نمود. صدای قلب جنین به منظور اطمینان از سلامت او ضروری است که به وسیله این دستگاه و به کارگیری روش ماوراء صوت دالپر انجام می گیرد.

صدای قلب جنین در مادران لاغر از هفته هفتم و در مادران چاق از هفته بیستم قابل تشخیص می باشد. پزشک برای اطمینان از سلامت جنین از این دستگاه استفاده میکند.

در این دستگاه تئوری دالپر، سیستم فراصوت و پروب تبدیل کننده پیزو الکتریک وجود دارند تا صدای قلب جنین را منعکس نمایند. صدای قلب جنین از طریق بلندگو قابل شنیدن خواهد بود.

این دستگاه به صورت دیجیتال شدت صدا را کنترل میکند و مجهز به سیستم هوشمند میکرو کنترلی می باشد. دستگاه به وسیله سیستم شارژ داخلی کار میکند و به واسطه نمایشگر امکان شنیدن و مشاهده تعداد ضربان قلب را فراهم می نماید.

صدای خروجی دستگاه وضوح بالایی دارد و فاقد نویز می باشد.

از امکانات دیگر دستگاه می توان به قابلیت خاموشی خودکار اشاره کرد که در صورت بلا استفاده ماندن به طور خودکار خاموش خواهد شد.  

دوام باتری دستگاه مناسب است و برای استفاده در 300 آزمایش یک دقیقه ای کاربرد دارد. دستگاه به خوبی بین باتری و برق شهری سوئیچ خواهد شد. از دیگر امکانات این دستگاه میتوان به پروب 2.2 مگاهرتز، بدنه پلاستیکی و محافظ فلزی آن اشاره نمود.

دستگاه جنین یاب به صورت پرتابل (قابل حمل) طراحی شده و به این ترتیب در منزل و اورژانس نیز قابل استفاده خواهد بود.

به کار گرفتن پروب با تکنولوژی به روز، امکانات دستگاه را افزایش داده و کار یافتن جنین را آسان نموده است. این دستگاه همچنین جهت بهینه شدن صدای قلب از فناوری کاهش نویز نیز استفاده کرده است.

انتخاب فرکانس دستگاه برای سیستم بر اساس نفوذ خوب و بد بدون جذب زیاد انجام میگیرد. فرکانس کم انتخاب بهتری است. زیرا با تضعیف بافت ها به طور غیر خطی موجب افزایش فرکانس خواهد شد.

برای افزایش توان برگشتی دستگاه از فرکانس بالا استفاده میشود. زیرا هر سلول با مقدار بیشتری از سیگنال های ارسالی برخورد می نماید.

در زمان خرید سونیکید باید به استحکام کافی پروب ها در مقابل ضربه، ژل و نفوذ آب نیز توجه کرد. همچنین کیفیت بالای اجزای الکترونیک گیرنده و فرستنده نیز در مورد این محصول بسیار مهم می باشد.

امکان نمایش نمایش FHR و انقباضات رحم و امکان اتصال به سانترال و کامپیوتر نیز باید مورد توجه کاربر باشد.

خدمات پشتیبانی و گارانتی مناسب هم باید لحاظ شود. زیرا این دستگاه دارای اشکالات معمول همچون خرابی پروب ها میشود. این مشکل به دلیل قطع برق در سیم ها اتفاق می افتد. خرابی در ابتدا یا انتهای سیم ها معمولا بروز میکند و با قطع سیم و لحیم کاری مجدد میتوان این مشکل را رفع نمود.

گاهی کریستال های پروب به دلیل ضربه خراب میشوند. در این صورت باید پروب تعویض شود. در این حالت عملکرد دستگاه ضعیف خواهد شد. در این صورت بهتر است از گارانتی دستگاه استفاده نمائید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد